ENG  
O KAMPANJI
Komunikacijska intervencija v javni prostor

Tema izbrisanih razdvaja slovensko javnost. En del jih vidi kot vojne dobičkarje, nasprotnike slovenske države, preračunljivce, ki niso verjeli v projekt samostojne Slovenije, in meni, da si zaradi nezaupanja in nezvestobe Sloveniji ne zaslužijo državljanstva oziroma povrnitve statusa stalnega prebivalstva ter z njim povezanih pravic in pravice do odškodnine. Drugi del javnosti izbrisane dojema kot priročen material za predvolilne manevre pridobivanja glasov. Pravna stroka in nevladne organizacije, ki se zavzemajo za pravno državo in spoštovanje človekovih pravic, izbrisane prikazujejo kot pravno sivino, ki jo je treba zapolniti in odpraviti diskriminacijo.

V Evropskem letu medkulturnega dialoga 2008 in času slovenskega predsedovanja EU, je minilo 16 let, odkar je bilo iz Registra stalnega prebivalstva Slovenije nezakonito izbrisanih 18.305 oseb. Zato je bila v Ljubljani ob šestnajstletnici izbrisa izvedena komunikacijska intervencija v javni prostor <Izbrisan16let.si>, ki promovira temeljna načela medkulturnega dialoga, spodbuja boljšo miselno klimo za strpno skupno življenje v državi in predstavlja problematiko izbrisanih na nespolitiziran, nadstrankarski in povezovalen način.

Nadaljevanje kampanje v medijskem prostoru in na spletu

Kampanja v podporo reševanja izbrisanih se je iz javnega prostora Ljubljane preselila v medijski prostor in s tem dosegla pozornost vseslovenske javnosti. Podprli in pridružili so se ji vsi večji tiskani in radijski ter spletni mediji, ki so svoj prostor odprli za brezplačno objavo oglasov.

To spletno mesto je postalo središče javne razprave z več kot tisoč udeleženci komentarjev. Hkrati je splet glavno orodje civilne pobude, ki vrši pritiska na pristojno notranjo ministrico in vlado, da dokončno uredita položaj izbrisanih, skladno z ustavnima odločbama.

Nosilci kampanje so k sodelovanju povabili vidne predstavnike različnih področij družbenega življenja, da bi spodbudili argumentirano javno razpravo in ponoven razmislek problematike. V zadnjih mesecih se kampanji pridružuje vse več uglednih posameznikov, ki na spletu objavljajo svoja osebna mnenja in razmišljanja o razrešitvi izbrisa.

Po enem letu kampanja beleži pomembne premike: rešitev problema izbrisanih je postala del novega koalicijskega sporazuma, Ministrstvo za notranje zadeve je ponovno pričelo z izdajanjem dopolnilnih odločb izbrisanim, v pripravi pa je tudi zakon, ki naj bi dokončno uredil status izbrisanih in popravil krivice. Hkrati se je v prid izbrisanih premaknilo tudi javno mnenje. Slovenci so bolj naklonjeni razrešitvi problematike kot kadarkoli prej v preteklih 17 letih.